Motoblog by Miroslav Holec

Hledání nové motorky za Meteora 350

Napsáno 29. dubna 2024 v 18:20

Poslední delší cesty na Meteoru 350 jsem cítil určitou frustraci z výkonu. Přestože jsem si Meteora naprosto oblíbil, 20 koní už zkrátka pro mé potřeby nestačí. Nejde o to, že bych byl brzda provozu, ale především o otázku bezpečnosti. Nájezd na běžné okresky od pumpy, předjíždění pomalejších aut na okreskách nebo nezbytně nutné přesuny po delších úsecích (a nemusí jít nutně o dálnice). Co s tím?

Z čeho vybírám

Po delším zkoumání internetu se mi do užšího výběru dostalo několik kandidátů. Úplnou náhodou jsem narazil na Triumph Speed 400, jinak jsem delší dobu pokukoval po Honda Rebel CMX 500, Kawasaki Vulcan S a Kawasaki Z650 RS. Po krátkém váhání jsem eliminoval mnoho strojů, které bych musel seškrtit. Ale podmínka zkušební jízdy před nákupem zůstala. Byl jsem připravený dokonce čekat, až se objeví seškrcený Vulcan někde v inzerátech, abych ho mohl vyzkoušet.

Návštěva Triumph, zkouška Speed 400

První kroky směřovaly do prodejny Triumph v Praze. Speeda jsem si půjčil na několik hodin a projel se přes Slapy směrem do Nového Knína. První kilometry byly děsivý a přemýšlel jsem, že mašinu hned vrátím. Ale hecnul jsem se, protože mi bylo jasný, že je to ze zvyku. Na Meteoru se sedí s nohama lehce vepředu, jsem v něm zapadnutý a ještě se řadí špičkou i patou. Tady je všechno jinak a ještě k tomu mašina s sebou cuká při každém přidání plynu. Po 20 kilometrech jsem si zvykl a pak si začal jízdu vyloženě užívat. Nakonec jsem ujel asi 100 kilometrů a odjížděl jsem se smíšenými pocity. Jízda na Speedu byla prostě úplně jiná, než jsem čekal. Plyn reaguje okamžitě, zrychlení je zábavný, motorka dokonale ovladatelná a ochotně lítá do všech zatáček. Sportovnější styl jízdy jsem si užil, ale nevím, jestli to chci. Měl jsem přeci jen v hlavě mašiny jako Vulcan a krajinou jsem se chtěl spíše sunout. Na druhou stranu sportovní jízda by znamenala, že všechno kolem komína můžu jezdit znovu a jinak. Babo raď!

Prohlídka mašin Vrbovka

Vrbovka, kde jsem se mezi prodejnami málem ztratil mi trochu otevřela oči. V první řadě se ukázalo, že Vulcan S je sice krásný, ale velký stroj. Potřebuji něco i na kličkování do města a tohle teď není na pořadu dne. Kawasaki Z650 RS mě oslovila a umím si představit i snížení sedla. Přesto v porovnání se Speedem je o 70 tisíc dražší, výkonově bych ji stejně škrtil do A2 a spotřeba s dojezdem není tak oslnivá. Takže nic. Těsně před odjezdem mi padl do oka Rebel CMX 500, kterého jsem osedlal. Nebyl to můj favorit, ale na živo vypadal mnohem lépe než na fotkách.

Zkušební jízda Rebel CMX 500

Po víkendu jsem si hned rezervoval Rebela na prodejně Honda za Prahou. Na místě se ukázalo, že mají starší model ještě bez LED světel, ale jinak pro vyzkoušení jízdy to stačilo. Absolutně zklamal. Zvuk motoru mě bavil a celkově velikost motorky by mi vyhovovala, ale ten způsob sezení byl jak na záchodě. Jedna noha navíc opřená o motor, takže dost asymetricky. Překlápění v zatáčkách špatné a celkově ovladatelnost dost slabá v porovnání s Meteorem a Speedem. Manipulace v nízké rychlosti také bída. Hmotnost na tak malou motorku jistě větší, než bych si představoval a malá nádrž nabízí dojezd s bídou kolem 300 km. Zápůjčku jsem měl na celé odpoledne, ale po 2 hodinách už jsem neměl chuť to lámat přes koleno. Motorka mi nesedla.

Druhá jízda na Triumph Speed 400

Možnosti jsou vyčerpány a tak v zásadě jen přemýšlím, zda ten styl jízdy na Speedu opravdu chci. Půjčil jsem si tedy Speeda ještě jednou alespoň na hodinku a finálně se projel. Věděl jsem do čeho jdu a odpadla všechna překvapení z první jízdy. Užil jsem si to a bylo jasno. Začalo to do sebe zapadat. Mrštná motorka do města. Snadno se dostanu kamkoliv na kafe, snadno se dostanu ke klientům, díky lehké manipulaci zaparkuji kdekoliv je potřeba. S malým klukem doma budu jezdit stejně hlavně kolem komína, takže může všechny cesty sjíždět znovu ve sportovnějším stylu. Nakonec na delší cesty a přesuny dostávám prakticky všechno, co mi licence A2 nabízí. Musím se smířit pouze s tím, že je to zcela nový model mašiny a nelze sehnat téměř žádné příslušenství.

Objednávám Triumph Speed 400 se spodním padacím rámem.


Diskuse k článku