Motoblog by Miroslav Holec

Triumph Speed 400

Napsáno 15. května 2024 v 08:11

Mám za sebou prvních 600 kilometrů na svém Speedovi a zároveň přes 100 km na zapůjčených. Je na čase motorku uživatelsky zhodnotit.

Jak jsem popsal v předchozích postech, na Speeda přecházím z Meteora 350. Kubatura je to sice podobná, ale jízda úplně jiná. Klíčové rozdíly byly patrné od prvních kilometrů:

jízda na Speedu je sportovnější

nohy více vzadu, tělo lehce předkloněné

zrychlení je mnohem větší a reakce na plyn okamžitá

z posedu je lepší výhled i lepší manévrovatelnost

Výkonnostně je to přechod od 20 ke 40 koním a maximálka podle všech měření zhruba od 122 km/h ke 168 km/h. Znamená to, že zatímco na Meteoru nebylo možné ani dosáhnout povolené dálniční rychlosti, na Speedu už je tu i rezerva.

Jak se na Speedovi jezdí

Motorka je při 176 kg velmi lehká na manipulaci a ovládání celkově. Nevěřil bych, ale je dokonce lépe manévrovatelná než Meteor 350. Dá se s ní velmi obraťně kličkovat po silnici a díky své štíhlosti se mi naprosto bez výhrad osvědčila do městského provozu, na jízdu mezi auty v koloně, po úzkých pruhách a potěší i možnost snadno motorku kdekoliv zaparkovat. Samotné zrychlení ve městě představuje také výhodu a umožňuje se bezpečně odpíchnout kam je potřeba.

Jízda po kavárnách a kolem komína je sportovnější. Všechny cesty, které jsem probublával na Meteoru jezdím znovu, ale dost jinak. Skvělý podvozek zajišťuje opravdu velmi komfortní jízdu na všech typech asfaltu i po kočičích hlavách. Málokdy se stane, že jsem na povrchu, kde mám pocit, že je něco mimo mou kontrolu. Pneu drží na asfaltu jako přibité a na dobrých silnicích si mašina žádá energickou jízdu a průjezd zatáčkami. Celá tahle zábava spolyká průměrně 3 l / 100 km v době zajíždění motorky.

Na delších úsecích lze dosáhnout rychlosti 100 km během 6-8 sekund. Už na pátý rychlostní stupeň nabídne motorka rychlost 148 km/h. Změřený to nemám, stroj přeci jen teprve zajíždím a tak se držím manuálu. Ale indičtí pionýři na YouTube už nějakou zkušenost mají.

Detaily a postřehy

Vzhledem k jednoduchosti motorky není moc co zkoumat nebo nastavovat. Vpravo od velmi přehledného budíku USB-C nabíječka, která velmi rychle dobije telefon a udrží ho na 100 % (to z Meteora neznám). Budík umožňuje sledovat dva tripy, průměrnou spotřebu nebo zbývající počet kilometrů do tankování. Otáčkoměr je decentní a plně dostačující, rychloměr a ukazatel zařazené rychlosti pak opravdu velký.

Jak je u Triumphu zvykem, víčko nádrže je lehce posunuté doprava. Zásadní věc. Když je mašina na policajtovi, tak to umožní natankovat opravdu plnou nádrž i s nakloněnou motorkou.

Dávkování plynu je elektronické a okamžité. Nikde zbytečné kabely. Na druhou stranu reakce plynu je poměrně agresivní a motorka zpočátku docela škubne. Po nějakém čase se na to dá zvyknout a naučit se s heftem pracovat tak jemně, že se dá toto naprosto eliminovat.

Výbava do začátku

Motorku jsem zakoupil se spodním padacím rámem. Na první pohled to vůbec nevypadá, že se jedná o něco navíc. Designově to naprosto splyne se zbytkem.

První den jsem dal na motorku oblíbený držák navigace M-Style, abych mohl sledovat trasu na mobilu. Dále jsem dokoupil magnetický tankvak Motech Legend Gear LT-1 a postranní tool bag LA-5.

Vypadá to skvěle a zpětně nechápu, jak jsem mohl bez tankvaku existovat. Je to extrémně pohodlné.

Další výbavu zatím neplánuji. Obecně je teď vybavení na Triumph Speed 400 dost vyprodané a aftermarket výbava existuje ve velmi omezené míře.


Diskuse k článku